
Een in art. 1:1 van de Wet op het financieel toezicht (Wft) gedefinieerd begrip: iedere vorm van informatieverstrekking die dient ter aanprijzing van of een wervend karakter kent ter zake van een bepaalde financiële dienst of een bepaald financieel product.
Gevonden op
https://www.encyclo.nl/lokaal/10752
Definities die `reclame-uiting` bevatten:
etherreclame = reclame-uitingen via de ether (radio of televisie).
artwork = (1) Beeldmateriaal en vormgeving van reclame-uitingen; (2) Het maken en bewerken van beeldmateriaal en het verzorgen van de vormgeven van reclame-uitingen.
adverteerder = De opdrachtgever voor plaatsing van een advertentie of een andere reclame-uiting.
cumulatief bereik = Het totaal aantal personen dat via een enkele reclame-uiting wordt bereikt.
Commercial = reclame-uiting op radio of televisie, die wordt uitgezonden binnen een tijdvak (reclameblok).
reclameboodschap = De inhoud die men kenbaar wil maken aan het publiek middels een reclame-uiting.
reclamecampagne = Een samenhangende serie reclame-uitingen die gericht is op het overbrengen van een boodschap aan het publiek.
affiche = Een reclame-uiting in de vorm van een biljet dat kan worden aangebracht op een plakbord, prikbord o.i.d..
kosten per informatieverzoek = Kosten die verbonden zijn aan elk verzoek om nadere inlichtingen, dat binnenkomt naar aanleiding van een reclame-uiting.
Reclamebureau = Een bedrijf dat reclamecampagnes verzorgt. Het kan hierbij gaan om het uitdenken, ontwikkelen en uitvoeren van reclame-uitingen.
advertising manager = Een functionaris binnen de marketingafdeling van een organisatie, die verantwoordelijk is voor alle reclame-uitingen van de organisatie. Kennisconsult
institutionele reclame = reclame-uitingen die - mede - ten doel hebben het beeld dat men heeft ten opzichte van een organisatie positief te beinvloeden.
affectieve respons = Gevoelens die je ervaart als je met iets in aanraking komt, bijvoorbeeld met een reclame-uiting. Deze gevoelens zijn van invloed op het koopgedrag.
reclametekst = ...lameteksten (meerv.) Verbuigingen: reclametekstje (verkleinwoord) de lullige kreten waarmee een reclame-uiting gepaard gaat . 1 definitie......
advertising page exposure = De mate waarin een persoon de kans heeft gehad om een bepaalde reclame-uiting te zien, los van de vraag of hij ze ook echt zag.
Geschuimd PVC = Dit is een kunststofplaat, geproduceerd uit een geschuimde PVC-structuur. Hierdoor is het materiaal stevig en licht. Wordt veel gebruikt voor reclame-uitingen, standbouw, displays, etc.
vrijgave voor publicatie = Controle van een geschrift of reclame-uiting op ethische, juridische of andere gebreken. Als de controle geen gebreken aan het licht brengt volgt goedkeuring voor publicatie.
Banner = 1. Een (zeil- of gaatjes) doek waarop een reclame-uiting wordt geprint. Door middel van diverse confectie te monteren (zeilringen op de hoeken of rondom, een zoom, tunnels, etc.)
AIDA = ...en (desire), actie (action), zijnde de route die een klant doorloopt als gevolg van een succesvolle reclame-uiting....
creatieve strategie = Strategie waarin staat aangegeven welke boodschap men wil communiceren en aan wie en in welke stijl of toon. De strategie dient als leidraad om reclame-uitingen verder te ontwikkelen en vorm te geven.
Voice-over = {P;2019-30-10;100;f1019} Een voice-over is een stem die gebruikt word voor een reclamespot, documentaire of ander soort video of radio reclame uiting. Personen die dit uitvoeren worden stemacteurs genoemd....
Click-through Ratio = De click-through ratio is de mate waarin een reclame-uiting wordt aangeklikt door een gebruiker ten opzichte van het totaal aantal keer dat de advertentie is getoond. Dit meet de mate van succes van een (tekst-) advertentie....
AIDA = Het AIDA-model is een marketingmodel waarbij vier essentiële stappen die in een reclame-uiting aan bod moeten komen, beschreven worden: Attention, Interest, Desire en Action. AIDA is een stapsgewijs model, waarbij de afz...
Eyetracking = ...e de ogen van mensen reageren op impulsen. Eyetracking toont achteraf aan hoe de deelnemers naar de reclame-uiting gekeken hebben. Er wordt regelmatig onderzoek gedaan naar de wijze waarop gebruikers van zoe......
claim = ...rs. (2) Een vordering tot vergoeding van schaden of kosten. (3) Een bewering in een reclame-uiting omtrent eigenschappen/kwaliteiten van een product of dienst....
CTR = CTR staat voor Click Through Rate (de doorklik ratio). Dit is de verhouding tussen het aantal vertoningen van een bepaalde reclame-uiting (banner, tekstlink, etc.) en het aantal keer dat daar op wordt geklikt. De formule voor...
klantbeleving = ...ijn zeer divers en variëren van eigen ervaringen met een product, de informatie op de website, reclame-uitingen tot verhalen op verjaardagsfeestjes en algemene associaties met het merk....
Reclame Code Commissie = De Reclame Code Commissie behandelt alle klachten over reclame-uitingen. De Commissie toetst de reclame-uiting aan de regels van de Nederlandse Reclame Code en bekijkt zo of een reclame nog wel uitgezonden of gepubliceerd mag...
Mupi = Een mupi is een reclamebord dat van binnenuit verlicht wordt, zodat deze 24 uur per dag zichtbaar is. De reclame-uiting heeft meestal een formaat van 1185 mm bij 1750 mm en kan enkelzijdig of dubbelzijdig zijn aangebracht. O...
NRA = ...> Nederlands Reclame Archief; Nederlandse stichting die kennis vergaarde en materiaal beheerde over reclame-uitingen en de geschiedenis daarvan 3) Nederlandse Racquetball Associatie; Nederlandse bond voor de racquetba...
Flash = ... en hele websites) gemaakt kunnen worden. Het wordt veel gebruikt om websites aan te kleden en voor reclame-uitingen bij websites, zogenaamde ‘banners’. Het is kenmerkend voor Flash dat tekst, afbeeldingen, animatie...
Keuringsraad KOAG/KAG = ...ezondheidsproducten (KAG). De raad houdt zich bezig met het preventieve toezicht op respectievelijk reclame-uitingen voor geneesmiddelen en gezondheidsproducten op basis van zelfregulering (initiatief van industrie, media en ...
Reclameontwerper = ...aan te schaffen en de consumptie te bevorderen. De Reclameontwerper verzorgt de visuele kant van de reclame-uitingen. De Reclameontwerper voert de opdrachten uit in opdracht van een klant. Als de Reclameontwerper een nieuwe o...
Financiële Bijsluiter = ...delijk zijn dat daar een FB bij hoort. Zo wordt de volgende standaardzin opgenomen in advertenties, reclame-uitingen: `Voor dit product is een financiële bijsluiter opgesteld met informatie over het product, de kosten en...
reclame op postzegels = ...men er wat van. Verschillende postdiensten experimenteerden in het begin van de twintigste eeuw met reclame-uitingen in combinatie met een postzegel, nadat Nieuw-Zeeland in 1873 dit pad geëffend had. De reclame kreeg na ...
Art-director = ...zelf. Hij werkt in de meeste gevallen voor een externe opdrachtgever die een vrij grof idee van een reclame-uiting heeft waar hij invulling aan moet geven. Het is de taak van de Art-director om de wensen van de opdrachtgever ...
Keurmerken = ...de vaak beperkte informatie over de betekenis ervan, zijn keurmerken vaak niet te onderscheiden van reclame-uitingen voor producten. Voor de consument heeft een keurmerk toegevoegde waarde als een onafhankelijke organisatie c...
uithangbord, uithangteken, gevelbord, reclamebord = ...jfjes en des te meer wanneer er veel middenstanders in een straat zijn. Het is dus eigenlijk een reclame-uiting. Uithangborden zijn meestal van ijzer, hout, natuursteen, emaille, aluminium, glas of kunststof. Licht...
Er zijn geen definities gevonden die `reclame-uiting` bevatten.